marți, 8 ianuarie 2013

Ce cumperi, de fapt, la reduceri


In timp ce bantuiam pe internet in cautare de lucruri interesante, am redescoperit blog-ul lui Seth Godin, pe care il exilasem pe nedrept intr-o lunga lista de bookmark-uri dezordonate.

Seth Godin este considerat cel mai influent blogger din lume în domeniul afacerilor. Si la noi in tara au aparut cateva dintre cartile lui: „Triburi - Avem nevoie de tine sa ne conduci” (editura Publica, 2010), „Esti de neinlocuit?” (editura Publica, 2012), „Vaca mov - transforma-ti afacerea prin idei remarcabile” (editura Brandbuilders, 2007).

Una dintre postarile recente de pe blogul lui Seth Godin, din 6 ianuarie 2013, si care mi-a atras atentia in mod deosebit, se refera la o anume emotie. Iat-o, mai jos, in traducere libera.

Ce cumperi, de fapt, la reduceri
de Seth Godin

Pornind de la premisa că nu e vorba de ceva ce cumperi de obicei ...

Impulsul de a cumpara cand sunt mari reduceri de preturi nu are nimic de-a face cu dorinta de a achizitiona astazi, la pret de chilipir, un produs scump de care vei avea nevoie mai tarziu.

Nici pe departe! Cumparatorul isi cheltuie banii in schimbul senzatiei, de moment, ca face o economie importanta. Este bucuria chilipirului. Noi platim de fapt pentru acea emotie, produsul propriu-zis se afla pe locul doi.

Nu vei afla asta de la vanzatori, dar asta este ceea ce cumperi de fapt.

Apropo: Mai mult de un miliard de oameni de pe Terra nu au cumparat niciodata ceva la reduceri dintr-un magazin. Emotia lichidarii de stocuri se invata si este o emotie recenta, noua, proaspata.

Articolul original, in limba engleza, il gasiti aici

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu