In timp ce bantuiam pe internet in cautare de lucruri interesante, am
redescoperit blog-ul lui Seth Godin,
pe care il exilasem pe nedrept intr-o lunga lista de bookmark-uri dezordonate.
Seth Godin este considerat
cel mai influent blogger din lume în domeniul afacerilor. Si la noi in tara au
aparut cateva dintre cartile lui: „Triburi - Avem nevoie de tine sa ne conduci”
(editura Publica, 2010), „Esti de neinlocuit?” (editura Publica, 2012), „Vaca
mov - transforma-ti afacerea prin idei remarcabile” (editura Brandbuilders,
2007).
Una dintre
postarile recente de pe blogul lui Seth Godin, din 6 ianuarie 2013, si care mi-a atras atentia in mod deosebit, se refera
la o anume emotie. Iat-o, mai jos, in traducere libera.
Ce cumperi, de fapt, la
reduceri
de Seth Godin
Pornind
de la premisa că nu e vorba
de ceva ce cumperi de obicei ...
Impulsul de a cumpara cand sunt mari reduceri de
preturi nu are nimic de-a face cu dorinta de a achizitiona astazi, la pret de
chilipir, un produs scump de care vei avea nevoie mai tarziu.
Nici pe departe! Cumparatorul isi cheltuie banii in schimbul senzatiei, de
moment, ca face o economie importanta. Este bucuria chilipirului. Noi platim de
fapt pentru acea emotie, produsul propriu-zis se afla pe locul doi.
Nu vei afla asta de la vanzatori, dar asta este ceea ce cumperi de fapt.
Apropo: Mai mult de un miliard de oameni de pe Terra nu au cumparat
niciodata ceva la reduceri dintr-un magazin. Emotia lichidarii de stocuri se
invata si este o emotie recenta, noua, proaspata.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu